lördag 25 april 2009

hela familjen

yes hela familjen e samlad! tuva e hemma,.hon har sovit hos sin kära mormor..
innan hon kom hem passa jag på att sola på balkongen.. vart ca 1,5tim samanlagt!
o de va skönt faktiskt..o jeklar va solen tar då =) de gillar jag...

Sen va vi ute o lekte en sväng o fixat massa mys på balkongen me ny soffa o bor o korgstolar...så nu kan man sitta där=)

nu väntar härlig tacos! mums hörs senare

fredag 24 april 2009

Fredag hela veckan...

så skönt o vara ledig..ska försöka ta vara på den tiden!
PÅ måndag ska jag skriva anställning igen o då lär man ju jobba..halvt ihjäl sej typ..
:)
Nu börjar de bli varmt ute..härligt o slippa alla tjocka kläder..
så sjukt trött jag vart i dag.. buuu!
Jag sov ioförs risigt inatt,.min bästaste jenny messade att hon låg på akuten,något me hjärnan,. misstänkt stroke. fy.. hon hade tappat talet o blivit svag,..
Men hon e hemma nu o de e bra.. phu.. Älskar dej gumman!!

Albin har 4 tänder till som tittat ut nu..hjärtat!! så snabb så man hinner me...
Snacka om att Tuva o Albin e olika..men ändå så lika ju...

neee glo på tv nu då,... heej

bild


hej här kommer en bild på mej ibrunt..

skriver mera sen.... tjiing

känns ovant men hoppas de e bra... haha

torsdag 23 april 2009

blond-rött-brunt


haha..ni som känner mej vet ju att jag trixat me mitt hår ett antal gånger...

så från blond till röd,. knallrött skulle jag färga..tror mej.. de vart knallrött.. kändes inte osm jag =(

så då gick jag o Albin till ica maxi och köpte brun färg.. lägger upp en bild på de sen.. ;)
bilden e lite fixad ;)


nu till de röda,. hahaha...


jag e tokig jag

onsdag 22 april 2009

Lite tur iafall..

ja innan jag började som personlig assistent åt min "S" så la jag ut lite linor och fiskade lite jobb.. skicka cv o så...
Så nu ringde dem.. i juni ska jag börja jobba på Solgården! :) :) så glad för de! de e ju me äldre som jag egentligen vill jobba...
ha folk o arbetskamrater runt mej..

de gillar jag =)

godmorgon!


vilken fegis jag är,. tänkte färga håret knallrött! har funderat ett tag

men jag våga inte...

inte idag ;)

Drömde en sån sjuk dröm..o de sjuka e att de känns så verkligt när

man vaknar =/


Ja.. Inge mera jobb hos fam "hitler"iafall.. de hände en del saker i måndas kväll när

jag jobbade.. går inte o förklara känslan.. men de va inte kul...


Jag mådde skit när jag kom hem o de va sån dålig dag då att jag grinade..

inga pengar i världen betyder ngt om man ska gå o må dåligt!

eller hur!!??


Men med bra vänner löser sej allt!! tack för ni finns! Gulliga Linnea skutjsa mej o storhandla.. tack söta du!


O min lilla Plutt Albin då,.. dagis ringde i måndas när han va på dagis

o sa att han ramlat o så slagit i sina tänder.. rejäljt!!! : `(

man får såå ont i hjärtat när något e fel,..

han har sår på läppen.. typ blodblåsa o jättesvullen!

men tur att tänderna inte åkte upp i tandköttet iafall!!! phu!


Ingen kan beskriva känslan mellan mej o min son

vi hade en tuff start! men desto bättre nu!! guu va jag älskar dej Albin!!!

O tuva me,. såklart!!!


tooddiii som jag o min kära vän säger!!


söndag 19 april 2009

Samtalet jag väntat lite på...

japp
samtalet jag väntade på kom nyss :)
jag ska jobba på fredag hos min favvo :)
imorn e de 1vecka sen där..o de e ju ett tag..
såå sköönt att veta i förväg,..

O de ska bli jäätttekul!! :) :)




LYCKLIGA JAG!

FlitigaFredrika: Tävla om ett zinkhus från Walther & Co

FlitigaFredrika: Tävla om ett zinkhus från Walther & Co

hatar söndagar!

ja söndagar e f-n inte min favoritdag..blää
men idag har den vart kanon! synd att man höll på o blåsa bort bara..
jobbat i dag me o de har gått så sjuuukt bra! jag e så glad för de så ni inte kan ana!
livet känns så hiiimla bra!! självkänslan e på topp!! o jag älskar de!!

Inom 1 år så kanske de inte e helt omöjligt att vi kan flytta till vårat lilla radhus..
:) o att jag faktiskt har en fast inkomst.. hur skönt e inte de? wwwiiiieee!!

Eftersom våran "lilla" brukare va på topp idag så vart de en promenad..1 tim typ!
runt hela korsängen där,... skönt.. vi gick i går me.. finns inte så mkt annat o göra,..
annars ska han äta hela tiden..haha... han e tokig han ;) men rolig....

Hela familjen e samlad o jag ÄLSKAR det!!!!
LIVET E UNDERBART JUST NU!!!! :) :)

lördag 18 april 2009

jippiieee doo!!

De har gått sååå bra idag! Frun (som ska va hitler;) ) va inte alls som jag trott...

hon o min mormor har ju fjällvandrat i hop o cyklat vätternrunt o umgåtts.. karl me...så de va ett plus... ja för mej ;o) för alla älskar min mormor.. så e de bara..hon e genomgod..
oftast! ;) älskar dig mormor de vet du!!

kanske beror de på vad man vart me om förr... erfarenhet o så.- jag e så duktig ja ;) haha

S sa
-de här blir bra de....
-jasså de tror du sa ja...
-ja.... du e en glad skit,. vi kommer ha kul i hop,..

=) de e ju alltid liiiiiite kul o höra faktiskt.,..

sen ska man ju inte ropa hej.....
sen när jag cykla hem så mötte jag min barndomskompis
i enköping!!! hon o hennes goa mamma hade fått nåt inpuls ryck o åkt in o fika i denna hålan
!!!

hon e typ aldrig i enköping... bor i uppsala... kul o träffa på dej lotta!! :) o din goa mamma!!

neee nu ska jag gosa me Albin...

over and out... s

fredag 17 april 2009

fredag!

Äntligen lite fredag o ledigt för min underbara familj..
själv ska jag jobba.. hos hitler o hennes man.. ;)
lör sön ska jag gå dubbelt o kika..bara till halv 2 så de e ju lungt

intressant!!

Men magkänslan känns ändå bra..
de märks.. positivt tänkande! yes!!

Barna myser hemma me mej idag,.. kikar på dora o äter banan,,

nu ropar Tuva...

((((((((((((((((((((((((((((((((((((((())))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))))

onsdag 15 april 2009

nyttiga jag!

Har fått en del gjort i dag faktiskt
städat,dammat,tvättat o damsugit o plockat
undan barnens vintergrejjer..duktiga jag!
Ingen jobb hos min gube idag.. saknar han lite
faktiskt...

vi har verkligen bra kemi han o jag.. o dem vill att jag ska jobba hos 2 väääldigt speciella karlar me nu.. o båda har fruar.. den ena e väääldig speciell iafall,.,.o kan bitas.. el har..

den informationen har jag fått nu senast..känns inte riktigt som min grejj o bli kallad fet o ful o värdelös o de ena o de andra just nu i mitt liv...

Jag har precis kommit i gång me mitt postitiva jag..o förstärka självkänslan
de går skitbra!
tack o lov för kursen jag går!! jag ääälskar den,,. verkligen nyttig för kropp o själ o en mamma som jag =)

Albin hade inte vart sej själv på dagis i dag.
han har 12 tänder,nu har han fått 4 som e på väg till.. inte konstigt att han tycker de e jobbigt..
Han e sej lik hemma iafall... charmgossen min!!

nee nu ska jag steka kyckling! mums! ha en bra kväll...

tisdag 14 april 2009

hmmmm

vi har nu fått ett erbjudande på en lägenhet...
en 4a... o jag som bara skulle "testa" o se....

skulle vara så skönt för tuva o få ett eget litet tjej rum....


¤¤¤¤¤¤¤

just ja



bilder på dem underbaraste!!








tooddeeloo

idag e jag ledig..lite skönt faktiskt.. tagit mej ner till apoteket o fixat lite...
håller alla tummar för de ska hjälpa! :D

Imorse va en sköön morron..utan stress,.kors! Micke va uppe i god tid.. klädde på lill skrutt o va typ klar när jag o Tuva klev upp... ;) Tuva va vääldigt trött som mor sin.. tror vi klev upp efter 8 något...
härrrligt o dra sej... haha

sen i väg till dagis som båda barnen äälskar.. så sköönt... Tuva har ju sin älskling andreas på dagis... dem leker jämt... o hon säger"min andreas" om han.. såå söta.. Andreas grinar om nån annan vill leka me henne.. haha slåss om min fina tös bara ;)

idag har jag en kurs kl14.. kanon... väääldigt givande... positivt föräldrarskap heter den.. Sen jag har tänkt lite i dem banorna så har faktiskt tuva vart frisk tjej... tro de eller ej....

nu ska jag ringa till jenny ,. hörs senare.. tjing

måndag 13 april 2009

måste måste

bara skriva att Tuva e 4år nu.. o vart frisk ett tag nu..
så skööönt.. mitt tuffla!

o Albin e en stark kille.. ingen astma..peppar! börjar dagis för ca 3 mån sen o vart sjuk max 2 gånger... underbart!!!! ballar av stål sen... vissa där e ju heeelt sjuka... men jag älskar citysport... härlig kille de där...


)(

kvällen..

som varit har vart mysig..micke gjorde våfflor o barna åt som tusan:) så härligt när dem äter.. skumt de där :D
O Jag har jobbat i dag.. o förvånas lika mkt varje gång jag klarar av något som en annan kanske inte skulle... Jag borde inte förkrympa mej själv.. för jag e vääldigt bra på de jag gör ;) skryt skryt

o för er som inte vet.. så jobbar jag som personlig assistent..åt en äldre man som sitter i rullstol o fått 2 strokes,så han e förlamad i höger sida o kan inte prata,...

han ska ha mat,duchning varje dag o tvätt varje dag,.. jag njuter av att vara där i fulla drag>!!

bra lön o inte stressigt men de finns ofta ngt o göra.. som o titta på bra såpor.. neerå ;) haha,..
Man ska ju trivas o de gör jag nu,. till fullo!! jag vantrivdes ju sist... =((

Tuva e nybadad o luktar gott här.. ska mysa lite lite me tuva innan hon blundar ,. lillskrutten sover,... hoppas på en bra tv kväll i kväll,,.. men min kväll e ju imorn ;)

tjuingeling!

härligt härligt...

Vakna utan ont i magen,.weeii sååå underbart skööönt...
Dem ringde från jobbet i går kväll,. ja nämre bestämt 20.00
o jag va liiite fundersam hur de skulle gå me alla mina problem ;)

tur ja sa ja=)
halv 10-halv4.. eller 3 om man skippar rasten.. rast har man ju iafall ;)
o magen i topp form! :) :)

Hemma nu me mina älsklingar.. Ska grädda pannkakor.. va inge hungrig på jobbet... resten åt kyckling för ett tag sen.. älskar er!!!

Nu e de bus för hela slanten.... ha de fiint... för de ska ja

söndag 12 april 2009

varför...

Ska jag ha såå gryymt ont i magen..de svider o jäklas me mej! :(
bränner o ja.. tagit inside brus..men hjälper de? neee!! jaja.... de e sol o de e underbart!
Tuva,Albin Jag o Micke ska åka ut till mamma min..
äta e de tänkt... hoppas man får i sej ngt.. ungarna älskar ju mat så de blir mysigt!!

vi väntar på lilla Albin som ligger utslagen i sängen o har vilat nästan 2 timmar!! gosen!!
Ne nu ska jag vell checka så allt e me så jag kan väcka min lilla plutt snart... hörs sen :D

love s

tredje gången gilt




lördag 11 april 2009

bild











här kommer lite bilder...
mina underbara barn!!




inte kul....

hej
är hemma från svärmor o svärfar =( de va jättetrevligt.. men jag mår inte alls nå bra.. fyy... så dålig.magsjukan eller nåt...

på väg hem sprang en flicka efter mej med gråt i hlasen mamma mamma... jag såg att hon trodde jag va hennes mamma... men jag gick.. och hade full kontroll vart hon va....

sen när jag kom bajs(pump)huset mellan verkmästaregatan och romberga så sprang hon in mot grusvägen om man går till enögla skolan... övergångstället där....

såg henne försvinna... men hade koll,.. såklart!!!

tog me henne o gick tillbaka där hon kom i från. tillslut hitta vi en på gården som visste va hon bodde,... okej... gick dit... stängd dörr på radhuset.. o mamman anade ingenting!!! hemskt!! flickan va max 3 år!!! o mamman visste inte ens att hon gått i väg??? hemskt!!!

men mamma som man e så känner man ju att tänk om de va min tjej... nee fyyY!!! JAG VILL och har full koll på mina iafalll......

ska vila lite nu innan min kära familj kommer hem!! så tråkigt de här,. buu!!
micke tuva o albin älskar er!!

TADAA

Nu har jag skaffat en blogg :)
får vell se hur de går... vi ska till mickes mamma o pappa o äta snart... påskmat =)

hörs senare
kram sandra